Sunday 29 January 2012

FIKSYEN 302



RAMLEE AWANG MURSHID

LAN LANI, JIMMY YEOH, PRAKASH KUMAR dan FARID JA’AH membunuh mangsa-mangsa mereka dengan kejam. Masing-masing melakukannya dengan cara yang hamper serupa. Angka 302 dilakarkan di dahi mangsa. Sejurus itu, mereka menghubungi polis dan melaporkan bahawa hukuman mati telah dilaksanakan. Ketika diberkas, mereka menyerah diri dalam keadaan bertelanjang bulat.

Bagaimanapun, motif sebenar setiap pembunuhan sangat kabur. Andai dipadankan dengan psikologi manusia, ternyata mereka yang mengaku bertanggungjawab bukanlah orang yang waras. Kes-kes itu tidak dapat diselesaikan.

Tahun 2032- seorang peguam, Rita Yuzalina menyertai projek rahsia yang dikendalikan oleh dua orang pakar psikiatri bertujuan untuk merungkaikan misteri pembunuhan itu. Namun, ia disabotaj. Pertukaran watak berlaku. Lebih menakutka……… tragedy lampau berulang lagi. Lebih dahsyat daripada apa yang dijangkakan!

*** p/s : no 302 yang disebut dalam kisah ini ialah SEKSYEN 302 KANUN KESEKSAAN yang membawa HUKUMAN MATI kepada sesiapa yang didapati bersalah di bawah seksyen ini..
*** Novel ini agak menarik untuk sesiapa yang sememangnya mencari bahan bacaan pada masa lapang… (^_^)

2 comments: